BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, June 22, 2011

1juta!

hah??
ape yg 1juta..aq dpt 1juta??amin...
xla,,ni himpunan sejuta belia kt putrajaya ari tu..
under Kolej Komuniti PG,,jom tgok2..

on the way..

entrance..

susah2 je org ni nk sambut aq..hahaha!

siap kete kebal bagai..trima ksih2!

la,,kne sain plak,,ok2..

indahnya ciptaan Allah..yg xupaya pn blh wt cmni,,kte yg ckup sft..MESTI ley wat yg lbh baik

yeah..button.

yeah,inspektor..sy nk smuanye bjalan dgn lncar!

da penat,,mata da kutu..jom balik.

larkin2!!jom blik..

zoo~~

wah,,school holiday!!
hai adik2,,wtpe cuti skola ni..
ktorg 1family g zoo jhor!!hehe..
best ke xbest ke,,g je la..jgn byk bunyi..

entrance,,welcome2..

smua ade,,ayah je xbrkesempatan..xpe,,next time kn bole..

i loikee....

wah,,mnje2 dgn angsa yg super biggg!

me~~

ssungguhnye sy sgt mrndui kalian d setiap hembusan nfs ni..

Tuesday, June 21, 2011

bufday adiqku..

31 MEI 2011,,yeah!
assalamua'laikum..
hr ni bfday adiq laki aq sorg ni,,MOHD HAIQAL BIN HJ GHARIF JAMAL..
n aq pn da xtw nk bg present pe kt dy,,so..
KFC je la jwbnye..
(tempat trbaek bg fmly aq..huhu!)

ni la bfday boy kte!

my sis n me

nyum~~sdapnye dy mkn free

hbs da..

lam kete,,going back..

wish u success in life n good luck 4 yr PMR..love u!

Monday, June 20, 2011

jb-bp

assalamua`laikumm..
hah..lmenye xupdate..
nk cte ape ek..ni da nk bulan 7,,aq nk cte prstiwa dr bulan MAC..ah,peduli ape aq..
byk gle kot aq nk cte,,tp smpan je..

ok cte kali happen time parents n adik haiqal g umrah bulan mac hr tu..
al kisah~~atok n opah aq nk dtg rumah sbb rsaukn aq n sofea..jd,aq pn dgn SEMANGATNYE g la jemput mreka dr BATU PAHAT ke PASIR GUDANG!!wah,,best..dpt bwk kete sjauh tu..(wat mse ni..)

tringat ku teringat...
First time bwk kete gn kwn2 time kt poli,,arhhhhh!!benci..tp nk cte gak..
trok gle bole!ah,,da la..xnk truskn lg cte ni..
yg penting skg,,I CAN DRIVE DGN SELAMATNYA,,DOUBLE CONFIRM!!
SIAP DRIFT LG TW
...huhu,,

Saturday, February 19, 2011

karnival layang2 sedunia..

hai2!!
spjg krnival ni blgsung,,aq smpat g 3 kali je
huhu..
hr khams dgn fmily
hr jumaat dgn dear n frenz
hr sbtu dgn adik2ku syg..

jom tgok pic2 ni..


wah..byknye..

cantik yg tu..yg ni..
hehe..

wOwww..pjg 2..

muzium layang2..

along~baby

ok2,,jom balik..

langit da gelap..

alamak,,cmne nk lek ni,,ramainye...

mne xnye,,byk gle gerai,,artis,,contest..
bye!!

maulidurrasul..

assalamualiakum..
salam maulidur rasul buat smua..
hari tu wktu maulud cuti kn?
aq n fmily pn guna wktu cuti 2 dgn menyambut hr kelahiran junjungan Nabi Muhammad SAW,,
kebetulan,,kt psr gudg ade wat karnival layang2 sedunia dr 16-20 feb,,
dyorg pn wat 1 forum agme kt bkt lyg2 smpena maulud..
best!!ahli panel yg hebat,,tp syg..skejap je forum 2..
ape pn,,alhmdlillah..dpt jgk aq mnimba ilmu..
mlm 2,,mgrib n isyak..aq n fmly solat kt msjd jamek..
aq xdpt ambk gmba yg proper sbb xsmpat..

msjd jamek psr gudang

tbe2 nmpk bdk comel ni..

ni kt pdg..time sbelum forum start.

aq teringat dato hj kamaruddin hj zakaria ade sebut cmni..
'klu pokok bengkok,,byg2 pn akn benkok dan sebaliknya..'
aq suke sgt ayt 2..
n skrg aq nk kupas tntg 2..
pandangan aq je,,
tntg ibu bapa..
ibu bapa adalah individu yg mesti kte hormati,,smua org tw ttg tu..
hr ni aq nk ckp plk ttg ank2 juga prlu dihormati..
nk ckp psl ni,,aq pk byk2 kali n wat byk kajian kt intrnet..

“Setiap anak dilahirkan dalam keadaan fitrah (tidak mempersekutukan Allah) tetapi orang tuanya lah yang menjadikan dia seorang yahudi atau nasrani atau majusi. Sebagaimana seekor binatang yang melahirkan seekor anak tanpa cacat, apakah kamu merasakan terdapat yang terpotong hidungnya? (Riwayat Al-Bukhari & Muslim)

kt sini mnunjukkn,ibubapa yg brperanan mncorakkn sorang bayi hingga jdi seorang Muslim yg bertaqwa.

'WAHAI IBUBAPA,HORMATILAH ANAKMU DAN KAMU AKAN DHORMATINYA'

Biasanya bila org dewasa minta bantuan org dewasa yg lain, dy msti gne bhse yg sopan sbb dy tw n sdar yg dminta tu x msti utk mmbantu, kita prlukn ihsan mereka utk mmbantu. sbb 2, kata-kata sopan dgunakan, utk pjuk n dptkn ihsan.
kn elok klu cara yg sama dgunakan pd anak. .

tp skrg ape yg kte tgok,,lbh teruk dr 2, arahan dr ibubapa slalu disusuli dgn kata perintah tanpa hormat dan pujukan serta ihsan.

Stp hari anak akan mendengar lolongan kuat menerjah telinga dan hatinya. Kalimah-kaalimah arahan dan larangan sebegitu sudah terlalu biasa, lali hingga ia menjadi masak dan sebati dek pemikiran dan hatinya.

Pada masa yang sama, kita akan dengar kedapatan ibubapa yang mengeluh kerana anaknya kurang beradab ketika remaja dan dewasa. Sedarkah bahawa si anak sebenarnya telah ‘berjaya’. Ya berjaya dalam mencontohi model yang diterapkan oleh ibubapanya sendiri. Namun kini ibubapa merasa sedih dan tidak selesa. Sedarkah ibubapa bahawa si anak yang dibesarkan sedemikian rupa menyangka itulah cara arahan dan permintaan yang terbaik. Bukankah itu yang ditunjukkan oleh ibubapa mereka?.

semudah-mudah penghormatan adalah dengan memilih ayat dan kata-kata yang manis didengari, intonasi yang sedap didengar.

maaf jk aq trlalu 'biadab' dlm mngeluarkn pndapat,,tp tu lah kebenarannya..
tepuk dada,,tnye minda..cermin diri.

Imam al-Ghazali mengingatkan, "Anak-anak merupakan amanah bagi kedua orang tuanya. Hatinya yang suci masih bersih tanpa ukiran dan gambar. Dia sedia diukir dan cenderung kepada apa sahaja yang mempengaruhinya. Jika dia dibiasakan dan diajar kepada kebaikan, maka tumbuhlah menjadi anak yang baik."

smua di atas diammbil dr
http://firdaus26.wordpress.com/2010/01/09/tolong-fikirkan-wahai-ibubapa/
aq sgt stuju dgn pndgn yg dberikan.

sekian wat kali ni..

Tuesday, February 15, 2011

baby rajin..

halloo!!
haa,,aq nk cte psl adik aq yg last ni..
segan bile tengok dia ni wat keje laju..
aq ni cm siput je..trkedek2..
tp dia ni ade stubborn sikit..
wat keje mmg laju tp asal bole je..xpe la,,kira ok la gn umo dia yg baru 10 taon kn.
nak tau ape yg wat aq trase sgt2?

ni,,pokok pucuk ubi

ni..pokok limau kasturi

ni plak,,kat taman da..gmba hiasan je


aq plik stp ptg, pas dia blik skola agme kul 6.30,,dia akn:
1)salin baju
2)isi air dlm 2 botol besar
3)turun bwh (aq dok apartmen kt psr gudg ni..)

naik2 je botol2 tu da kosong..
rupenye,,dia yg tlg mak aq tanam pokok2 ni n dia jd lbh semangat bila pokok2 yg dia tanam ni da mule hidup..
bagusnye..
ade byk lg,,dia tanam biji ranti,,serai..
wah2..

ni pic time aq dgn baby kat taman..
love u!